2024.03.28.

Így szerezhetsz több vendéget az éttermi SEO-val

A marketingszakmában köztudott tény, hogy manapság egy étteremnek stabil online jelenlétre van szüksége a sikeres működéshez. Az online jelenlét és fellelhetőség alapjait egy jól kialakított webhely, illetve a hatékony keresőoptimalizálás alkotják, amelyek egy modern marketingstratégia nélkülözhetetlen részeit képezik.

A keresőoptimalizálás, vagy röviden SEO célja fellelhetőbbé tenni webhelyedet az olyan online keresőmotorokban, mint amilyen a Google is. Minél erősebb webhelyed SEO-ja, annál több lehetséges vendég talál majd rá éttermedre, valahányszor étkezési lehetőséget keres magának a közeledben.

Arról bizonyára már hallottál, hogy online hirdetésekkel szinte azonnal elérheted ideális vendégeidet. Ez nem vitás, azonban a keresőoptimalizálás egy sokkal gazdaságosabb megoldás az új forgalom bevonzására. Íme néhány hasznos tipp ehhez!

1. Foglalkozz a helyi SEO-val

A helyi SEO minden olyan cég számára nélkülözhetetlen manapság, ami egy fizikai címen fogadja ügyfeleit – ilyen például éttermed is. Gondolj csak bele: az emberek többsége egy adott területen keres magának étkezési lehetőségeket, ami vagy a közvetlen környéküket jelenti, vagy egy olyan helyet, amit később terveznek meglátogatni. Akárhogy is, az ilyen felhasználók figyelmét helyi SEO-val hívhatod fel éttermedre.

Ehhez először is szerezd meg a szerkesztési jogokat éttermed online adatlapjaihoz. A legfontosabb ezek közül a Google Cégem, amelyet ingyenesen regisztrálhatsz éttermed számára (ha a Google még nem hozta létre ezt automatikusan – ez esetben meg kell igényelned a szerkesztés jogát).

A Google Cégem adatlap jelenik meg, ha valaki rákeres a Google-on éttermed nevére, illetve lehetőséget ad arra is, hogy megjelenj a Google helyi térképtalálatai között is, ha valaki éttermet keres a közeledben.

Győződj meg róla, hogy minden ilyen adatlapon passzolnak éttermed alapadatai: a név, a cím, és a telefonszám, és persze, hogy webhelyeden is szerepeljenek ezek.

Ha ezzel is végeztél, töltsd ki adatlapjaid egyéb mezőit, úgymint a leírást, az étterem jellegét, a nyitva tartást, tölts fel képeket, és így tovább, hogy az érdeklődő felhasználók minél több információt szerezhessenek rólad.

 

 

2. Végezz kulcsszókutatást és alapozd meg tartalomstratégiádat

Mielőtt optimalizálhatnád webhelyedet és meglévő tartalmaidat, szükséged lesz egy tartalomstratégiára. Ezzel egyrészt leszűkítheted versenymezőnyödet, másrészt pedig minőségi forgalomra tehetsz szert éttermed webhelyén.

Ehhez először is meg kell állapítanod, hogy ideális vendégeid milyen kulcsszavakat használnak, amikor éttermet keresnek maguknak az interneten. Határozd meg, hogy mely földrajzi területet szeretnéd megcélozni SEO és tartalomstratégiáddal. Természetesen itt éttermed környékére gondolunk, ahol az emberek gyakran megfordulnak.

Keress egy jó kulcsszókutató eszközt (a Google Ads Kulcsszótervezője például ingyenes), és derítsd ki, hogy mikre keresnek rá vendégeid, mikor korogni kezd a hasuk!

Kutatásod során gyűjtsd külön a márkás (az éttermed nevét tartalmazó), illetve a nem márkás kulcsszavakat.

 

3. Kérd ki vendégeid véleményét

Amikor egy leendő vendég éttermeket keres magának a Google-on, kiemelt figyelmet fordít a találatok értékeléseire is. Természetesen azok az éttermek kapják majd a legtöbb kattintást, amik a legjobb értékeléssel rendelkeznek a megjelenők közül.

Mi több, a Google is előszeretettel sorolja előbbre azokat az éttermeket a helyi találatok között, amelyeket a felhasználók jobbra értékeltek.

Ahhoz, hogy éttermed pozitív értékeléseket kapjon a Google-on, és más hasonló felületeken, természetesen kiváló kiszolgálást kell biztosítanod vendégeidnek. Na persze, ez önmagában még nem feltétlenül elég – fel kell hívnod a figyelmüket arra, hogy hol értékelhetik éttermedet az interneten. Ezt megteheted például, amikor a számla rendezésére kerül sor, vagy, ha házhoz szállítást is kínálsz, akkor a rendeléskor megadott email címre is küldhetsz egy emlékeztetőt ebből a célból.

 

4. Kínálj mobil-első webhelyet

Egy étterem webhelye kizárólag akkor lehet versenyképes 2021-ben, ha tökéletesen működik valamennyi mobileszközön. Valójában már évek óta többen interneteznek okostelefonjukról, mint bármilyen más készülékről, amire a Google is felfigyelt – így született meg a mobil-első indexelés koncepciója.

Anélkül, hogy túl mélyen beleásnánk magunkat a témába, elég annyit tudnod, hogy ha webhelyed nem mobilbarát jellegű, akkor nem csak a mobilos, hanem az asztali keresőtalálatok között is hátrányba kerül majd.

Ha 2021-ben még nincs mobil-első webhelyed, akkor minél előbb egy alapos fejlesztésre lesz szükséged, ugyanis valószínűleg temérdek lehetséges vendégről maradsz le emiatt.

 

5. Kínálj értékes tartalmakat

A vendéglátásra óriási verseny jellemző, és ha szeretnél kiemelkedni a mezőnyből éttermeddel, akkor nem csak pozitív értékelésekre és jól kitöltött adatlapokra lesz szükséged, hanem minőségi tartalmakra is.

A tartalmak és az éttermi keresőoptimalizálás kéz a kézben járnak egymással – ha nincsenek tartalmaid nem lesz mit optimalizálnod a megfelelő kulcsszavakkal és kontextussal. Na persze, itt nem feltétlenül csak írott cikkekre kell gondolni, hiszen tartalmaknak számítanak a különféle videók, képek és más multimédiás anyagok is, amelyeket ezek kombinációi alkotják.

Fontos, hogy tartalmaidban hasznos, értékes dolgokat ossz meg webhelyed látogatóival, akik bizonyára éttermed korábbi és leendő vendégei lesznek. Ezek lehetnek receptek, hírek, összefoglalók a nálad megszervezett rendezvényekről, interjúk a séffel, és így tovább. Lényegében bármi, ami vendégeidet érinti, vagy érdekelheti.

A tartalmakat rendszeresen kell biztosítanod éttermed webhelyére, amit nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotorok is értékelnek majd!