2024.04.20.
SEOzseni: A relevancia fontossága a keresőoptimalizálásban

SEOzseni: A relevancia fontossága a keresőoptimalizálásban

A keresőoptimalizálás (angolul SEO: Search Engine Optimization) során nem elég, ha megfelelő a linképítés, szépen működik a weblap technikai szempontból, és a minőségi a tartalma (a tartalomépítés megfelelő). Ha a vevő nem érzi, hogy pontosan arra van szüksége, amivel kapcsolatban olvas, kíméletlenül továbbáll az oldalról. A vevők 90 százaléka 30 másodpercen belül el fog navigálni az oldalról, ha túl sok számára irreleváns tartalommal találkozik. Az embereknek egyre kevesebb ideje van keresésre, így legtöbbször ténylegesen egy bizonyos információt keresnek, vagy ha mégis időt szeretnének tölteni egy oldalon, annak nagyon érdekfeszítőnek kell lennie, ami megfogja, magával ragadja a vevőt. Ez nem véletlen, hiszen agyunkon átlagban napi 60.000 gondolat fut át, és 3000 reklámimpulzussal találkozunk. Ezek ellen agyunk már egy védőpajzsot alakított ki. A hirdetéseket már megtanultuk ignorálni. Sokkal több energiába telik tehát a vevőket megtalálni hirdetések útján, mint néhány évvel ezelőtt, és ez idővel egyre nehezebbé fog válni.

A relevancia szó jelentése „fontos, tárgyhoz tartozó”. A fogalom tehát egy weblap készítése kapcsán nem takar mást, mint hogy az olvasó mennyire érzi úgy, hogy ott számára fontos, sőt, éppen neki szóló tartalom jelenik meg. Miért is fontos tényező maga a relevancia a keresőoptimalizálás során? A Google mint kereső a releváns oldalakat egyértelműen előrébb sorolja. Az előkelőbb helyezés pedig, már mondanunk sem kell, egyértelműen presztizsnövekedést, ezáltal profitnövekedést hoz magával.

Mitől is lesz „releváns” az oldalunk tartalma a vevőknek? A trükk: el kell érnünk, hogy az olvasó megszólítva érezze magát. Mennyivel könnyebben azonosulunk például egy hirdetéssel, amely így kezdődik: „Bájosabb kezek 2 óra alatt, vagy a vendégünk voltál” , mint „pedikűr garanciával”? A jelenség oka a következő: a vevőknek egyedül önmaguk fontosak. Ha a vevő egy mondatban saját magát látja, úgy kezdi érezni, ez épp neki szól. Ha a címsor már felkelti az érdeklődésünket, tovább fogjuk olvasni a hirdetést, másképpen nem.

Maga a Google is kis cégként kezdte, és azt, hogy 10 év alatt a leghatalmasabb cégekké nőtte ki magát, a relevanciának köszönheti. Célja az volt, hogy keresőként a legrelevánsabb honlapokat hozza ki a találati lista elejére. A relevancia javításán a cég a mai napig folyamatosan dolgozik, és különböző algoritmusokkal, frissítésekkel tökéletesítik a rendszert. Érdemes tehát készülő weboldalunkat a keresőoptimalizálás során a megszokott eszközök (linképítés, technikai szempontok) mellett ilyen szempontból is megtervezni, vagy már meglevő weblapunkat a relevancia oldaláról is megvizsgálni, és megfelelően átdolgozni. Csak így lehetünk sikeresek, csak így kerülhetünk a keresőn belül előkelő helyre.

SEOzseni adminisztrációs rendszer: digitális keresőoptimalizálás

A SEOzseni az ország első és egyetlen SEO webalkalmazása. A keresőoptimalizálás és linképítés miatt naponta több órát görnyedhetsz a monitor előtt. Az eredmények mégis gyakran okoznak csalódást. Nem elég jó a helyezés. Hullámzó és kiszámíthatatlan a bevétel.
A számítógép előtt fejfájással, nyak- hát- és derékfájdalommal töltött hosszú hónapoktól szabadulhatsz meg. A bizonytalan eredmények miatti stressz, aggodalom és pénzügyi nehézségektől megóvhat a SEOzseni SEO és keresőoptimalizálás digitális rendszere.